De Biehal bestelt snel en gemakkelijk bedrijfskleding via persoonlijke webshop - Bedrijfskleding Vaneylen
De Biehal logo

De Biehal vzw verricht al 25 jaar maatwerk in verschillende sectoren. Meer dan 250 medewerkers zetten zich in Limburg en de Antwerpse Kempen in voor onder andere horeca, groendienst en kringwinkels. Om hen allemaal een professionele, uniforme en verzorgde uitstraling te geven, werkt De Biehal al 6 jaar met Vaneylen samen voor oerdegelijke bedrijfskleding op maat. 

Advies op maat van medewerker en sector

De Biehal heeft 155 medewerkers aan de slag in de buurt van Lommel, in 4 sectoren: groen, kringwinkels, horeca, en diensten op maat. En al deze sectoren zijn ook onderverdeeld in een hele reeks activiteiten. Het is dus geen gemakkelijke opgave om voor elke medewerker de juiste werkkledij op maat van zijn of haar job én lichaam te voorzien. Je hebt te maken met diverse types kledij, verschillende bedrukkingen en natuurlijk verschillende maten. Voor De Biehal was het dus geen overbodige luxe om samen te werken met een professionele partner in bedrijfskleding die het nodige advies kan geven.

Vroeger een omslachtig e-maillijstje

Tot voor kort stuurde Joep van der Velden, aankoopverantwoordelijke bij De Biehal, ons elke bestelling door via e-mail. Soms een eenvoudige bestelling, maar vaak genoeg ook een ellenlange lijst met kledingtypes en -maten voor een hele groep medewerkers. Tot op zeker hoogte werkte dit systeem ook goed. Maar zowel voor Joep als voor Vaneylen kon de verwerking van die bestelling heel wat kostbare tijd in beslag nemen. En heel af en toe durfde er wel eens een foutje insluipen.

Nu een handige persoonlijke webshop

Nu is gelukkig al dat omslachtige gedoe achter de rug. Een drietal maanden geleden besloot De Biehal namelijk om ons nieuwe, gemakkelijke kleding management systeem (KMS) in gebruik te nemen. Nu heeft Joep voor elke afzonderlijke werknemer toegang tot een persoonlijke webshop. Een kleding-profiel, als het ware. Voor elke medewerker wordt er een webshop aangemaakt waaraan zijn of haar functie, kledingmaten en beschikbare kledingstukken gekoppeld zijn.

Meer tijd en minder kosten

In elk profiel heeft Joep een handig overzicht van de types werkkledij, de juiste maten, en de prijzen die beschikbaar zijn voor die specifieke medewerker. Zo hoeft hij niet meer voor iedereen de juiste kledingmaten te achterhalen, of de kledingtypes op te zoeken. Hierdoor worden er heel wat kosten en tijd bespaard, én worden er geen foute bestellingen doorgegeven.

 

Als een medewerker aan Joep vraagt om een nieuw paar werkschoenen, of een nieuwe werkschort te bestellen, kan hij direct in de bestelhistoriek van die persoon duiken. Daarin krijgt hij een overzicht van het reeds gespendeerde budget dit jaar, en kan hij zelf de eindbeslissing nemen om al dan niet de gewenste kledingstukken te bestellen.

 

Stel dat hij twee maanden geleden pas een nieuw paar werkschoenen heeft besteld voor een bepaalde medewerker, dan weet hij dat het nu waarschijnlijk te vroeg is om alweer een paar aan te vragen. Op die manier kan De Biehal het kledingbudget efficiënt beheren.

De Biehal breidt aanzienlijk uit

Op dinsdag 12 oktober gingen de uitbreidingswerken van vzw de Biehal officieel van start. Op de site van het oude ziekenhuis in Lommel is het maatwerkbedrijf namelijk bezig met het bouwen van een nieuwe site. Het gebouw zal plaats geven aan Kringstore Lommel, Grand Café-broodjesbar de Biehal, een was- en strijksalon, en de administratieve diensten van de vzw.

 

Ben jij ook aan het uitbreiden, fors aan het investeren, en/of aan het groeien? Dan wil je je natuurlijk bezighouden met zaken die er écht toe doen. Laat daarom je bedrijfskleding aan ons over, en jij hebt weer tijd voor het belangrijke werk.

Cases