FAQ
- Kan iedereen bij Vaneylen terecht?
We werken voornamelijk voor bedrijven en verenigingen. Particulieren zijn uiteraard ook welkom.
- Kan ik online bestellen?
Omdat elke bestelling specifiek is op het vlak van textielkeuze, positie van het logo, kleuren en gebruikte techniek, hebben we gekozen voor een projectmatige aanpak. Uit onze uitgebreide online catalogus kan je artikelen in het offertemandje toevoegen. Onze binnendienst neemt binnen de 48u contact met u op, bekijkt samen de mogelijkheden en bezorgt u een offerte.
- Is er een minimale bestelling?
Voor textieldruk is er een minimum van 15 stuks per ontwerp, voor het borduren van kleding hanteren we een minimum van 6 stuks en voor het borduren van caps starten we vanaf 30 stuks.
- Kan ik ook onbedrukt textiel bestellen?
Uiteraard. In onze showroom hebben we een uitgebreide collectie kleding die we gebruiken om te kiezen en passen. Vervolgens bestellen wij het gewenste model in de juiste kleur en maat. De populaire artikelen zoals werkbroeken, veiligheidsschoenen en winterjassen hebben we op voorraad liggen. Die kan u passen en direct meenemen.
- Kan ik zelf textiel aanleveren om te laten bedrukken?
Dat kan bij Vaneylen helaas niet. Wij bedrukken enkel kleding die wij verkopen omdat we dan zeker zijn van de kwaliteit van bedrukking. Het resultaat van bedrukking op aangeleverde kledij is onvoorspelbaar.
- In hoeveel kleuren kan er worden gedrukt?
In Panthone (PMS) kleuren kunnen we tot 5 kleuren gaan. Een digitale bedrukking is steeds fullcolor. We hebben dus voor alle logo’s wel een oplossing in huis. Mail het logo even door via info@vaneylen.be en wij contacteren u asap met een gepast voorstel voor bedrukking.
- Staat het volledige aanbod op de website?
Niet alle producten staan in onze online catalogus. We hebben een selectie gemaakt van de populairste artikelen. Hebt u een specifieke vraag, aarzel niet om ons te contacteren.
- Kan ik kleding passen?
Van de populaire modellen hebben wij pasreeksen op voorraad staan. Omdat deze veelvuldig uitgeleend zijn, raden wij u aan om tijdig te informeren of het model ter beschikking is.
Indien we geen pasreeks hebben staan, kunnen we steeds het model in de juiste kleur bestellen. Deze maten worden dan later in de bestelling opgenomen.
Waarborg? Wij vragen 25,00 euro waarborg per serie.- Hoe lever ik mijn bestanden aan?
Bij kleine bestanden kan u het ontwerp gewoon aanleveren via mail (info@vaneylen.be) met een beknopte beschrijving van de opdruk (kleur, grootte, plaats van de opdruk). Vergeet hierbij uw naam en ordergegevens niet te vermelden. Bij grotere bestanden kan u best gebruik maken van Wetransfer.
- Kunnen jullie mij helpen met het drukklaar maken van mijn bestand?
Jazeker, onze drukwerkvoorbereider staat paraat om u te begeleiden om tot een drukklaar geheel te komen. Voor we gaan drukken ontvangt u steeds een digitale proef ter goedkeuring.
- Pantone of PMS kleur?
Pantone is een bedrijf dat kleurcoderingen publiceert. De coderingen, zoals PMS 200 (‘Pantone Matching System’), zijn een eenduidige afspraak tussen alle partijen in een ontwerp- en productieproces (bijvoorbeeld ontwerper, textielleverancier en drukker). Het woord ‘matching’ (‘overeenkomen, samenvallen’) geeft aan dat het reproduceren van een bepaalde kleur een belangrijke doelstelling is; dit is geen vanzelfsprekendheid in ontwerp- en productieomgevingen.
- Wat is de levertermijn?
De levertermijn voor druk- en borduurorders is 10 werkdagen, op voorwaarde dat de kleding vlot leverbaar is. Neem gerust contact op als het sneller moet, dan bekijken we wat de mogelijkheden zijn.
Kleding die niet bedrukt moet worden hebben we op 2 à 3 werkdagen in huis.- Kan ik mijn bestelling afhalen of leveren jullie ook?
Zeker! U kan uw bestelling afhalen in onze winkel. Indien u dit wenst, verzenden we uw order via bpost. De levertarieven zijn afhankelijk van uw ordergrootte en kan u aanvragen via mail.
- Kan ik een bestelling kosteloos annuleren?
Neen, dat is contractueel helaas niet mogelijk. De goederen worden onmiddellijk besteld en kunnen niet retour gezonden worden zonder kosten. Indien u het order toch wenst te annuleren, berekenen wij de kosten die hier aan verbonden zijn.
- Wanneer is Vaneylen open?
Vaneylen is het hele jaar doorlopend open, enkel in de week van 20 juli en tussen Kerst en Nieuwjaar zijn we gesloten.
We verwijzen u graag naar onze contactpagina.
- Moet ik een afspraak maken om een bezoek te brengen?
Neen, niet nodig! U bent van harte welkom tijdens onze openingsuren. We verwijzen u graag naar onze contactpagina.
- Wat doet Vaneylen voor het milieu?
Ons volledig proces is ecologisch opgebouwd. Voor meer info verwijzen we u graag naar deze pagina.
- Hoe kan ik betalen?
Betalingen kunnen in cash of met Bancontact. Overschrijven na levering/afhaling kan na goedkeuring door onze boekhouding.
- Hoe was ik best mijn bedrukte kleding?
- Was de kleding steeds binnenstebuiten en sluit alle ritsen
- Niet warmer dan 40° wassen, drogen op max 1200 toeren
- Gebruik een vloeibaar wasmiddel, poeder is te agressief
- Vermijd chloorbleekmiddel
- Niet drogen in de droogkast
- Bedrukte kleding mag nooit chemisch gereinigd worden
- NOOIT strijken over de bedrukking, de binnenzijde strijken is geen probleem