Nyrstar is een wereldwijde onderneming in metalen, met een marktleiderspositie in zink. In België heeft Nyrstar een smelter met sites in Balen en Pelt. De smelter in Balen en Pelt is één van ’s werelds grootste zinksmelters, en bestaat al meer dan 125 jaar. Nyrstar produceert naast zink ook waardevolle bijproducten zoals zwavelzuur en kopercement. Een betrokken team van operatoren en onderhoudsmensen verzekert 24/7 een veilige en stabiele operatie.
Niet alleen dacht Vaneylen actief mee over onze filosofie. Ze ontzorgden ook in het logistieke proces.
Frederik Heylen, HR Manager
De ruim 500 medewerkers van Nyrstar in Pelt en Balen hadden dringend nood aan nieuwe werkkleding. “Voordien kregen de werknemers de nodige T-shirts en paar sokken, in de standaardkwaliteit. Binnen het bestaande budget wilden we echter voor meer gaan. Onze mensen moesten zich fier gaan voelen. En hun werkkleding met trots willen dragen, ook buiten de werkvloer.”, aldus HR Manager Frederik Heylen van Nyrstar. Precies daarom kwam hij een kijkje nemen in de showroom.
Al van bij het eerste gesprek werd duidelijk dat deze gedachtegang centraal moest komen te staan in de aanpak. De klant wilde bovendien graag niet te veel belast worden met het extra werk. “Niet alleen dacht Vaneylen actief mee over onze filosofie. Ze ontzorgden ook in het logistieke proces. Zo moesten wij zelf niet meer beginnen uitzoeken welke werkkleding bij welke persoon hoorde.”, aldus Frederik Heylen.
Op basis van het budget per medewerker koos het team van Vaneylen zelf het perfecte merk uit, voor elk onderdeel van de bedrijfskleding: T-shirts, ondergoed, sokken en handdoeken. Kortom: alles wat elke medewerker van Nyrstar nodig heeft om het zware werk in alle comfort uit te voeren. Groot was de verrassing voor Nyrstar dat hierbij een betere kwaliteit kon geleverd worden, dan dat zij als klant voor dit budget in gedachten hadden.
Na het bepalen van de bedrijfskleding, werden door de Nyrstar de maten van elke medewerker doorgegeven. Van daaruit ging Vaneylen volledig verder aan de slag, om zo voor de beste service te zorgen. En dat zowel bij het verpakken als bezorgen. Voor elk van de ruim 500 medewerkers in Balen en Pelt werd een aparte doos voorzien, met daarop het logo van Nyrstar én de naam van de persoon in kwestie. Zorgen voor een professionele uitstraling was hierin namelijk enorm belangrijk, voor beide partijen. “Bovendien zorgde de leuke, gepersonaliseerde verpakking voor een belangrijke verandering qua gevoel: van een zak met noodzakelijke werkkleding naar een geschenk voor elk van onze mensen”, vult Frederik Heylen aan. Elk pakket bevatte zes T-shirts, plus het nodige ondergoed, sokken en handdoeken. Alles om het werken van elk van de teamleden zo aangenaam mogelijk te maken.
Het makkelijk maken voor de klant: dat stond bij elke stap van het proces centraal. Ook bij de levering van alle bedrijfskleding. Alles werd namelijk per afdeling op aparte paletten geleverd. En dat op elk van de beide locaties. Op deze manier moest men bij Nyrstar niet meer zelf gaan puzzelen, en uitzoeken welk pakket waar terecht moest komen.